חוק ההסדרה אושר פה אחד בוועדת השרים לחקיקה

הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע "לוחמה משפטית". הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום
איתי גדסי 2 Comment on חוק ההסדרה אושר פה אחד בוועדת השרים לחקיקה

7 שרים הצביעו בעד החוק, החרדים נעדרו, גם שרי "כולנו" נעדרו • היועץ המשפטי לממשלה: קיימת מניעה משפטית לאשר את הצעת החוק בנוסחה הנוכחי • ליברמן: אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע "לוחמה משפטית". הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות התנגדות ראש הממשלה נתניהו, ובקשתו לדחיית ההצבעה, השרה שקד החליטה להעלות את הצעת חוק ההסדרה לדיון בוועדת השרים לחקיקה, והחוק אושר פה אחד. 7 שרים תמכו בחוק למרות התנגדות נתניהו. השרים שהצביעו בעד, יובל שטייניץ, מירי רגב, זאב אלקין, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, איילת שקד ואורי אריאל.

הנציגים החרדים ליצמן ואזולאי נעדרו, גם גלנט וכחלון נעדרו. ליצמן ודרעי שהו באותה עת בפגישה עם ראש הממשלה, לאחר ישיבת פורום ראשי הסיעות.

במהלך ישיבת פורום ראשי הסיעות וועדת השרים לחקיקה הופיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהציג הערב לראש הממשלה ולוועדת השרים לענייני חקיקה את חוות דעתו המשפטית לגבי הצעת חוק ההסדרה, לפיה "הצעת החוק מאפשרת הפקעה של קניין פרטי בניגוד לכללי המשפט הישראלי, ובאופן שאינו מתיישב עם חובותיה של מדינת ישראל לפי המשפט הבינלאומי.

עוד מסר היועץ המשפטי לממשלה לראש הממשלה ולחברי הוועדה כי "הצעת החוק אינה מתיישבת עם עקרונות בסיסיים של שלטון החוק, בכך שהיא סותרת את החובה המוטלת על רשויות המדינה לכבד את הכרעות הרשות השופטת במקרים פרטניים. בהתאם לכך, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי קיימת מניעה משפטית לאשר את הצעת החוק בנוסחה הנוכחי.

היועץ המשפטי לממשלה עמד על המשמעויות שעלולות לנבוע מאישור הממשלה את הצעת החוק, ובכלל זה ביחס לבקשת המדינה מבג״ץ לדחות את פינוי עמונה.

השר בנט הגיב לאחר אישור חוק ההסדרה בועדת שרים לחקיקה: "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. . אני מברך את ראש ממשלה ואת שרי מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".

שרת המשפטים איילת שקד, שתמכה בהצעת החוק: "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע "לוחמה משפטית". הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום".

יוזמת חוק ההסדרה ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בתגובה לאישור החוק בועדת השרים: "התקדמנו שלב נוסף בתהליך שיתקן עוול ויביא נורמליזציה למשפחות רבות המשרתות את המדינה , משלמות מיסים ובונות את ביתן כחוק. מוקדם לומר שניצחנו שכן צפויות עוד מהמורות בדרך ליצירת שיוויון זכויות כלפי אותם תושבים. 50 שנה אחרי שחזרנו לשטחי ארץ ישראל כולה עושה המדינה צעד נוסף להסדרת ההתיישבות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אישור חוק ההסדרה בוועדת השרים לחקיקה כנגד כל הסיכויים מלמד אותנו בראש ובראשונה שכאשר מתעקשים על דבר צודק ונכון בסוף מצליחים. זהו מסר שטוב שהימין לתת יפנים ויאמץ בהמשך במכלול סוגיות שעומדות על הפרק.

"חוק ההסדרה חשוב גם בגלל הסרת חרב ההריסה מעל הישוב עמונה ומעל אלפי בתים נוספים בהתיישבות אבל הוא חשוב בעיקר כי הוא מחזיר את הדיון על עתיד ההתיישבות אל המגרש הטבעי שבו הוא אמור להתנהל במדינה דמוקרטית-  אצל נבחרי הציבור בכנסת והממשלה ומעביר מסר חד משמעי למי שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי ומנסים לייצר מסלולים עוקפי דמוקרטיה דרך בג"ץ והמערכת המשפטית. החוק חשוב גם כי הוא מבהיר שבישראל יש ממשלה נבחרת וכנסת ריבונית והם שיקבעו את עתידה של ההתיישבות ולא פקידים ויועצים משפטיים".

"כ מיכל רוזין (מרצ) בתגובה לאישור חוק ההסדרה: "ממשלת ישראל העניקה היום למתנחלים את המנדט הרשמי להיות מעל החוק הישראלי; אזרחים מועדפים, מעל רשויות האכיפה ומעל הדין. חוק להלבנת מאחזים הוא אות קלון לממשלה במדינת חוק. גזילת קרקעות הוא פשע בידי המתנחלים ובתיווך מלא של הממשלה. ההשלכות הקשות של העברת החוק ייפלו על הציבור כולו"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקאי החדש.

זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקני ורוב רפובליקני בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס, הכל חייב להיות מוסכם ומתואם. אני מקוה שנגיע עם ממשל טראמפ  לאישרור מחדש של הסכמות שהיו בין הנשיא בוש לראש הממשלה שרון, כפי שבאו לידי ביטוי בחליפת המכתבים ביניהם.

בעבר הימין עשה טעויות גורליות, כך ב-92' כשהתחיה הפילה את שמיר וקיבלנו את אוסלו וכך ב-99' חנן פורת ז"ל הביא לבחירות מוקדמות ואהוד ברק הגיע לשלטון. אני מקווה שנדע להתנהל נכון ולא נעשה טעויות נוספות.״



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שערוריה!!!
    בטיוטת הצעת חוק ההסדרה נכתב בעמוד 57 בשתיקת החכי"ם החרדים:
    "להעניק סבסוד לחוגים במסגרות חוץ בית ספריות שמטרתם להקנות ידע וכלים להשתלבות
    בתעסוקה איכותית, לתלמידים הלומדים במוסדות חינוך חרדיים: מוכרים שאינם רשמיים, או
    מסוג "פטור", או מסוג "תרבותי ייחודי" " הנה כך באה ממשלת הימין "המסורתית" להסיט את תינוקות של בית רבן בדרך עוקפת ולהשביתם מתלמודם
    על ידי הסחת דעתם בדרך של לימודים "לצרכי השתלבות בתעסוקה איכותית"
    זאת במקום שאדרבה , החכי"ם החרדים ינצלו את ההזדמנות הנדירה לתקן את העוול שנעשה במחטף המשפטי עם סוף ההליך בחקיקת חוק הליב"ה שפגעה בעצמאות מוסדות הפטור המתוקצבים וחמור מכך – הלא מתוקצבים
    יש להכניס בדחיפות תיקון לכך בחקיקה בפרק הרלוואנטי בחוק ההסדרים וכפי שהורו מקדמא דנא גדולי הדור מצוקי ארץ זי"ע!

    בנוסף,
    לא מובן מדוע לא מנוצל חוק ההסדרים להסדיר תקצוב מוסדות החינוך החרדי בהתאם לסעיפים הקואלציוניים (לפי 100% תקצוב אמיתי ולא מחלק מהסל)
    ולרבות בינוי מוסדות חינוך לחרדים ולכל הפחות כפי שהצליחו הערבים להכניס בפרק הכלכלי כדלהלן:
    "מוצע לקבוע כי שיעור הקצאת כיתות לימוד למגזר הערבי והבדואי, לרבות מזרח ירושלים, מסך הכיתות הנבנות במסגרת תכנית החומש יעמוד על שיעור התלמידים במגזר כאמור מתוך סך התלמידים במערכת החינוך, לפחות."
    איפה סגן החינוך פרוש? תראו איך הערבים יודעים לעבוד גם מהאופוזיציה ובלי סגן שר, 50 מליון ש"ח כבר הוסיפו למוסדות ערבים נוצרים וכל השאר כבר מסודר דרך תוכנית חומש ועכשיו בחוק ההסדרים

  2. 1

    הימין הקיצוני וההזוי המובל על ידי המשיחי נפתלי בנט מוביל את העם בישראל לעוד הרפתקאה מסוכנת בחדירת עומק לסבך הג'ונגל המזרח תיכוני
    הימין הקיצוני נכנס לפנטזיה שעם בחירת טראמפ יוכל לעשות ככל העולה על רוחו ומשווה לטראמפ מעמד מיסטי כאילו היה המשיח בכבודו ובעצמו!
    הימין הקיצוני וההזוי לא רוצה להבין כי גם אחרי בחירת טראמפ כל העולם מתקומם ותוסס לנוכח ההתנחלויות, לא השלים אתם ועדיין לא נראה שישלים עם קיומם בזמן הקרוב, ולכן האינטרס של העם בישראל להשתיק ולהרגיע את התסיסה ולא לעוררה על ידי מעשים ילדותיים ואינפנטילים
    במקום לנצל את המומנטום ולשמור על הקיים על ידי חיזוק גושי ההתיישבות והשארת המצב בהתנחלויות המבודדות על כנם לומניעת התגרויות מיותרות בכל העולם, ממשיך נפתלי בנט בריצת אמוק אל הבלתי נודע לקול תשועות בוחריו ובתקווה להגדיל מאגר בוחרים זה ולתפוס טרמפ על טראמפ לצבירת פופולאריות
    אנחנו החרדים לא צריכים להיות חלק ממשחק מסוכן זה, האינטרס של החרדים הוא דווקא לחזק את הקול המתון והשפוי שבא כעת דווקא ממשרד ראש הממשלה ולעודד כאן ועכשיו ממשלת אחדות עם השמאל שתהיה ממשלת מרכז מתונה המשקפת קולות מאוזנים ושפויים!